Nowe pomysły zamiast Nowomazowieckiej

Przedstawiamy zaktualizowaną koncepcję naszych propozycji do terenu tzw. Nowomazowieckiej

Nasza propozycja to sięgacz od strony ul. Pomorskiej w postaci pieszojezdni zapewniający dostęp do działek w głębi kwartału, a dostęp na dalszym odcinku do ul. Gdańskiej w formie ciągu pieszo-rowerowego, zapewniające połączenie do ul. Gdańskiej – jest to nadal ulica, tylko z organizacją ruchu drogowego zapewniającą dostęp samochodów od ul. Pomorskiej, a od strony ul. Gdańskiej dla pieszych i rowerzystów, z zachowaniem jak największej ilości zieleni i kamienicy w zachodniej pierzei ul. Gdańskiej.
Niestety temat budowy “samochodowej” ulicy Nowomazowieckiej nie cichnie – władze miasta przystąpiły do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego “Śródmieście-Świętojańska”, z Nowomazowiecką w roli głównej, w ślad za Studium Kierunków i Uwarunkowań Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Bydgoszczy z grudnia 2022 r. (nasze uwagi do Studium tutaj)
Kontrowersyjny projekt przebicia drogi do ul. Gdańskiej nie jest zgodny ze Strategią Miasta Bydgoszczy, zakładającą ograniczanie ruchu samochodowego w śródmieściu:

 

 

Lokalne organizacje statutowo zajmujące się przestrzenią miasta przedstawiły swoje alternatywne propozycje:

– dotychczasowe propozycje naszego stowarzyszenia:

– propozycje stowarzyszenia Bydgoszcz G10:

– list otwarty stowarzyszenia SARP Oddział Bydgoszcz:

(kliknij na miniaturkę aby zobaczyć pełną treść listu w formacie PDF)

Projekt przebicia drogi również odbiega od podobnych inwestycji w innych polskich miastach – np. przebicie przez kwartał w postaci pasażu pieszo-rowerowego:

https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lodz-nowe-przebicie-kwartalu-miedzy-piotrkowska-a-wlokiennicza-78270.html

Łódź - pasaż pieszorowerowy

 

Poniżej więcej proponowanych wizualizacji naszego autorstwa: