Nasze postulaty w sprawie uporządkowania parkowania hulajnóg

– problem nieprawidłowego parkowania hulajnóg jest coraz bardziej widoczny – oddajemy jako miasto przestrzeń publiczną w prywatne ręce i to całkowicie za darmo

– parkowanie hulajnóg na chodnikach to realne niebezpieczeństwo dla osób starszych, osób z kłopotami ze wzrokiem, czy nawet dla innych użytkowników hulajnóg

– są przepisy prawa dające możliwość podjęcia porozumień z operatorami i wyznaczenia stref postojowych, a co za tym idzie też pobierania opłat za zajęcie pasa drogowego i wywożenie źle zaparkowanych hulajnóg, inne miasta już to dawno robią i mają przychody do budżetu – dlaczego Bydgoszcz nie chce skorzystać z tego źródła dodatkowych dochodów do budżetu, przy ciągle podkreślanym ograniczeniu środków dla samorządów?

– niestety w Bydgoszczy na sygnały od społeczników ZDMIKP odpowiada, że nie widzi problemu, bo przepisy określają sposób parkowania

– jednocześnie przedstawiciele władz miasta mówią, że rozważają analizowanie problemu, ale dopiero po wakacjach i zapytają operatorów o dane – dlaczego bydgoszczanie mają czekać kolejne tygodnie albo miesiące, z bałaganem na chodnikach, a miasto nie może być stroną wychodzącą do operatorów z konkretną propozycją rozwiązania problemu? (otrzymanie danych, gdzie są zostawiane hulajnogi nic nie wnosi, bo nie oznacza, że jako miasto je chcemy w tych miejscach)

– nie jest prawdą stwierdzenie ZDMIKP, że wprowadzenie stref postojowych uniemożliwi swobodę zostawiania hulajnóg w innych miejscach – nadal można będzie je zostawiać przy krawędzi chodnika jeśli nie ma w pobliżu wyznaczonej strefy, strefa pomaga uporządkować parkowanie, a to właśnie problem braku wyznaczonych stref widzimy codziennie na ulicach (czy tego chce ZDMIKP?)

– problem z parkowaniem hulajnóg pokazuje też inny, większy problem z nieprawidłowym parkowaniem samochodów w całym mieście – kierowcy parkują gdzie się da, a Straż Miejska i ZDMIKP nie podejmują żadnych działań by chronić chodniki i trawniki, stanowiące przestrzeń publiczną, których remonty są potem bardzo kosztowne i ponoszone z kieszeni wszystkich mieszkańców

– apelujemy również o zwiększenie nadzoru władz miasta zarówno nad ZDMIKP, jak i Strażą Miejską, w działaniach nad uporządkowaniem parkowania hulajnóg i samochodów w całym mieście