28 sty Uwagi stowarzyszenia w konsultacjach ulic gruntowych
Przedstawiamy uwagi stowarzyszenia w konsultacjach ulic gruntowych (Pszczelna, Kogucia, Sowia, Strusia). Konsultacje trwają do 02.02.2021 r.
Ulica Pszczelna
- W miejsce usuniętych 2 drzew z boku budynku biblioteki, proponujemy wprowadzenie szpaleru drzew wzdłuż budynków, wzbogacających bioróżnorodność obszaru i zacieniających zachodnią ścianę. Między nimi należy zaplanować małą architekturę – ławki i kosze na śmieci, tak aby podnieść rangę miejsca jakim jest bezpośrednia okolica biblioteki. Ponadto proponujemy zabezpieczenie utwardzonego miejsca wraz z dojściem na planowany książkomat (Pierwsza w Bydgoszczy biblioteka czynna całą dobę będzie na Miedzyniu – “Pierwszy miejski książkomat stanie przy bibliotece na Miedzyniu”). Rozważyć wyznaczenie w okolicy biblioteki wąskich ścieżek o nawierzchni mineralnej, spójnych z małą architekturą i zielenią.
- Wykonać fragment chodnika po zachodniej stronie skrzyżowania z ul. Nakielską w dowiązaniu do istniejącej infrastruktury:
- Na terenach zieleni przewidzianych do obsiania trawą zapewnić także posadzenie niskich krzewów różnych gatunków, co będzie przeciwdziałać parkowaniu pojazdów i wzbogacać bioróżnorodność obszaru, w szczególności na większych powierzchniach jak na skrzyżowaniu z ul. Miodową czy na łuku ulicy z sięgaczem do działki nr 57/1:
Posadzenie krzewów jest zgodne z intencją pisma ZDMiKP z dnia 03.07.2020 r.: “Wychodząc naprzeciw sugestiom w zakresie zwiększania ilości zieleni przyulicznej, jeśli będzie to możliwe ze względów bezpieczeństwa oraz po uzyskaniu wszelkich uzgodnień, zostanie w przyszłości wprowadzona zieleń zabezpieczająca przed parkowaniem” oraz aby uniknąć sytuacji natychmiastowego rozjechania trawnika przez pojazdy tuż po oddaniu inwestycji, jak w przypadku remontu ul. Stawowej:
- Na odcinku od sięgacza do działki nr 57/1 do ul. Miodowej należałoby miejsca postojowe wyznaczyć naprzemiennie po obu stronach ulicy, powodując esowanie toru jazdy, a zatem zmniejszenie prędkości i zwiększenie bezpieczeństwa (nie wyznaczać miejsc z prawej lub lewej strony pieszojezdni, a wzdłuż jej osi zamiast jednego z pasów, tak aby pieszojezdnia ‘esowała’, a przed wyznaczonymi miejscami parkingowymi wyznaczyć wyspy uniemożliwiające bezpośredni przejazd przez utworzone miejsca w przypadku braku zaparkowanych aut).
- W przypadku braku wyznaczonych miejsc na dłuższym prostym odcinku zastosować esowanie jezdni poprzez wprowadzenie dwóch wysp w odpowiedniej odległości z jednej i drugiej strony pieszojezdni, na wyspach wprowadzić zieleń, zależnie od możliwości trawę, krzewy lub drzewa.
- Ponadto na pasach zieleni zachować istniejące krzewy i drzewa, w szczególności na działce nr 171 (w części przewidzianej po podziale) i na skrzyżowaniu z ul. Botaniczną.
- W przypadku braku zagospodarowania posesji przyległych do pasa drogi (np. działki nr 63/16, 63/20) zrezygnować z obsiewania trawą, która zostanie zniszczona przez przejeżdżające i parkujące pojazdy.
- Zrezygnować z poszerzania pasa drogi kosztem wykupienia części działki nr 172/5 i wyznaczania naprzeciwko miejsc postojowych przed posesjami na działkach nr 166/1 i 166/2 – każda z okolicznych posesji ma bramę wjazdową i możliwość parkowania pojazdów na własnym terenie a nie na miejskim. W tej sytuacji wykupienie gruntu po jednej stronie by utworzyć kilka miejsc postojowych po drugiej mija się z celem i jest nieuzasadnione ekonomiczne, szczególnie że ogólnodostępne miejsca postojowe są zaplanowane tuż obok, przed działką nr 174/1.
Ulica Kogucia
- Na odcinku od ul. Biedronkowej do ul. Gawroniej należałoby miejsca postojowe wyznaczyć naprzemiennie po obu stronach ulicy, powodując esowanie toru jazdy, a zatem zmniejszenie prędkości i zwiększenie bezpieczeństwa (nie wyznaczać miejsc z prawej lub lewej strony pieszojezdni, a wzdłuż jej osi zamiast jednego z pasów, tak aby pieszojezdnia ‘esowała’, a przed wyznaczonymi miejscami parkingowymi wyznaczyć wyspy uniemożliwiające bezpośredni przejazd przez utworzone miejsca w przypadku braku zaparkowanych aut).
- W przypadku braku wyznaczonych miejsc na dłuższym prostym odcinku zastosować esowanie jezdni poprzez wprowadzenie dwóch wysp w odpowiedniej odległości z jednej i drugiej strony pieszojezdni, na wyspach wprowadzić zieleń, zależnie od możliwości trawę, krzewy lub drzewa.
- Na terenach zieleni przewidzianych do obsiania trawą zapewnić także posadzenie niskich krzewów różnych gatunków, co będzie przeciwdziałać parkowaniu pojazdów i wzbogacać bioróżnorodność obszaru, w szczególności przy łukach sięgacza o nawierzchni ażurowej, przy skrzyżowaniach z ul. Biedronkową i Kukułczą oraz w sąsiedztwie planowanych miejsc postojowych. (W myśl informacji z pisma ZDMiKP z dnia 03.07.2020 r.: “Wychodząc naprzeciw sugestiom w zakresie zwiększania ilości zieleni przyulicznej, jeśli będzie to możliwe ze względów bezpieczeństwa oraz po uzyskaniu wszelkich uzgodnień, zostanie w przyszłości wprowadzona zieleń zabezpieczająca przed parkowaniem”.)
Ulica Sowia
- Na terenach zieleni przewidzianych do obsiania trawą zapewnić także posadzenie niskich krzewów różnych gatunków, co będzie przeciwdziałać parkowaniu pojazdów i wzbogacać bioróżnorodność obszaru, w szczególności na dużych powierzchniach przy skrzyżowaniach z ul. Bażancią, Ibisową i Kruszyńską oraz przy wjazdach na posesje na teren bloków. (W myśl informacji z pisma ZDMiKP z dnia 03.07.2020 r.: “Wychodząc naprzeciw sugestiom w zakresie zwiększania ilości zieleni przyulicznej, jeśli będzie to możliwe ze względów bezpieczeństwa oraz po uzyskaniu wszelkich uzgodnień, zostanie w przyszłości wprowadzona zieleń zabezpieczająca przed parkowaniem”.)
- Na pasach zieleni zachować istniejące krzewy i drzewa, w szczególności przed posesjami na ul. Sowiej od nr 8 do 10 oraz Kruszyńskiej 44.
- Zaprojektować dodatkowe miejsca postojowe w układzie równoległym po wschodniej stronie ulicy, na odcinku od ul. Bażanciej do chodnika prowadzącego ze skweru, które będą też przeciwdziałać wjeżdżaniu na szeroki pas zieleni.
- Przedłużenie chodnika prowadzącego ze skweru wraz z progiem zwalniającym należy zaplanować na wprost obecnie istniejącego przebiegu (w przeciwnym wypadku powstaną przedepty na skróty), wraz z powiększeniem przyległego terenu zieleni po stronie bloków i zachowaniem istniejących krzewów ozdobnych (miejsca postojowe będą zrekompensowane nowymi zaproponowanymi po wschodniej stronie ulicy – pkt wyżej):
- Przed budynkami wielorodzinnymi zaplanować utwardzone powierzchnie na ustawienie wiat śmietnikowych i pojemników na odpady segregowane, zabezpieczonych przed nieuprawnionym parkowaniem np. słupkiem lub donicą.
- Od skrzyżowania z ul Kruszyńską po stronie wschodniej należy zaplanować przedłużenie chodnika do projektowanego dojścia do posesji Kruszyńska 44a, analogicznie jak po stronie zachodniej, dla zapewnienia bezpiecznego i wygodnego dojścia:
Ulica Strusia
- Na terenach zieleni przewidzianych do obsiania trawą zapewnić także posadzenie niskich krzewów różnych gatunków, co będzie przeciwdziałać parkowaniu pojazdów i wzbogacać bioróżnorodność obszaru, w szczególności przy skrzyżowaniu z ul. Łabędzią oraz na łukach sięgacza z płyt ażurowych. (W myśl informacji z pisma ZDMiKP z dnia 03.07.2020 r.: “Wychodząc naprzeciw sugestiom w zakresie zwiększania ilości zieleni przyulicznej, jeśli będzie to możliwe ze względów bezpieczeństwa oraz po uzyskaniu wszelkich uzgodnień, zostanie w przyszłości wprowadzona zieleń zabezpieczająca przed parkowaniem”.)
- W przypadku braku zagospodarowania posesji przyległych do pasa drogi (np. działka nr 51) zrezygnować z obsiewania trawą, która zostanie zniszczona przez przejeżdżające i parkujące pojazdy.
- Należałoby zastosować esowanie jezdni poprzez wprowadzenie dwóch wysp w odpowiedniej odległości z jednej i drugiej strony pieszojezdni, na wyspach wprowadzić zieleń, zależnie od możliwości trawę, krzewy lub drzewa.
Podoba Ci się nasza działalność?
Możesz nam pomóc na wiele sposobów:
- opowiedz o nas swoim znajomym,
- polub naszą stronę na Facebooku i zaproś także znajomych,
- wesprzyj nasze działania swoją cegiełką,
- dołącz do Stowarzyszenia i razem z nami zmieniaj Bydgoszcz.