Jakie założenia powinny zostać przyjęte dla przebudowy ulicy Śniadeckich w Bydgoszczy? Przyjazna kierowcom samochodów, pieszym czy rowerzystom? Czy można zrobić ulicę Śniadeckich wygodną jednocześnie dla wszystkich, a przede wszystkim – czy to ma sens?
W poprzedniej części fotorelacji z Berlina skupiliśmy się głównie na przystankach komunikacji miejskiej i informacji pasażerskiej na przystankach. Tym razem przyjrzymy się ulicom. Ulicom przyjaznym dla ludzi (te nieprzyjazne pomijamy, bo mamy ich pod dostatkiem)
Wrocław jest miastem nowoczesnym, nie bojącym się nowoczesnych wyzwań i nowoczesnych rozwiązań. Zobaczymy tu ulice starówki całkowicie wyłączone z ruchu – przestrzeń dedykowaną wyłącznie PIESZYM. Znajdziemy tu przystanki „wiedeńskie” i multimodalne węzły przesiadkowe – nowoczesne rozwiązania KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ.
Bydgoszcz, nierozerwalnie związana z biegnącą przez środek miasta rzeką Brdą, potrzebuje wielu mostów łączących oba jej brzegi. Jedną z najnowszych miejskich przepraw jest most tramwajowy im. Władysława Jagiełły, dzięki któremu uzyskano ponownie połączenie tramwajowe do głównego dworca kolejowego.
Podczas naszych poszukiwań dobrych rozwiązań w projektowaniu miejskiej przestrzeni zawitaliśmy także do Warszawy. Sprawdziliśmy jak działa przystanek "Metro Ratusz-Arsenał".
Stare Miasto Krakowa jest znanym celem podróży turystów z całego świata. Duży ruch pieszy i rowerowy sprawia, że Śródmieście jest bogate w rozwiązania infrastrukturalne przyjazne przede wszystkim niemotoryzowanym użytkownikom.
Podczas naszych podróży w poszukiwaniu dobrych praktyk w projektowaniu przyjaznej przestrzeni odwiedziliśmy nie tylko miasta znane z dobrej przestrzeni, ale również te mniej oczywiste. Były już propozycje z Chojnic i Chełmna, czas na Jelenią Górę.
Wszyscy jesteśmy pieszymi, czyli kim? Wędrowcem, turystą, piechurem, hajdukiem, a przede wszystkim człowiekiem, bo bądźmy szczerzy, nawet najwytrwalsi kierowcy bywają pieszymi. Jak widać, jest to bardzo duża grupa ludzi, która reprezentuje różne potrzeby i właśnie o nich chcemy powiedzieć.
Berlin to jedna z największych metropolii w Europie. Zamieszkuje ją ponad 3 miliony osób - oznacza to kilka milionów celów podróży oraz kilka miliony potrzeb związanych z codziennymi podróżami.