O tym, czy centrum miasta żyje decyduje nie tylko dostępność komunikacyjna, bezpieczeństwo, logiczność i dedykacja infrastruktury, ale także czynniki, które trudno zmierzyć – estetyka i atrakcyjność.
Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy z przyjemnością informuje, iż władze miasta zaakceptowały koncepcję budowy tzw. przystanku „wiedeńskiego” na Placu Teatralnym. Stwarza to możliwość poprawy bezpieczeństwa pasażerów komunikacji miejskiej w samym środku miasta.
Jakie założenia powinny zostać przyjęte dla przebudowy ulicy Śniadeckich w Bydgoszczy? Przyjazna kierowcom samochodów, pieszym czy rowerzystom? Czy można zrobić ulicę Śniadeckich wygodną jednocześnie dla wszystkich, a przede wszystkim – czy to ma sens?
W poprzedniej części fotorelacji z Berlina skupiliśmy się głównie na przystankach komunikacji miejskiej i informacji pasażerskiej na przystankach. Tym razem przyjrzymy się ulicom. Ulicom przyjaznym dla ludzi (te nieprzyjazne pomijamy, bo mamy ich pod dostatkiem)
Wrocław jest miastem nowoczesnym, nie bojącym się nowoczesnych wyzwań i nowoczesnych rozwiązań. Zobaczymy tu ulice starówki całkowicie wyłączone z ruchu – przestrzeń dedykowaną wyłącznie PIESZYM. Znajdziemy tu przystanki „wiedeńskie” i multimodalne węzły przesiadkowe – nowoczesne rozwiązania KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ.
Bydgoszcz, nierozerwalnie związana z biegnącą przez środek miasta rzeką Brdą, potrzebuje wielu mostów łączących oba jej brzegi. Jedną z najnowszych miejskich przepraw jest most tramwajowy im. Władysława Jagiełły, dzięki któremu uzyskano ponownie połączenie tramwajowe do głównego dworca kolejowego.
Podczas naszych poszukiwań dobrych rozwiązań w projektowaniu miejskiej przestrzeni zawitaliśmy także do Warszawy. Sprawdziliśmy jak działa przystanek "Metro Ratusz-Arsenał".
Stare Miasto Krakowa jest znanym celem podróży turystów z całego świata. Duży ruch pieszy i rowerowy sprawia, że Śródmieście jest bogate w rozwiązania infrastrukturalne przyjazne przede wszystkim niemotoryzowanym użytkownikom.