Aktualności

W związku z wyłożeniem do wiadomości publicznej projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru Glinki – Podleśna zdecydowaliśmy się na podsumowanie jego najważniejszych zapisów. Warto na wstępie zaznaczyć, że opracowywany dokument zastąpi dotychczas obowiązujący plan sprzed 20 lat – konsekwencja bydgoskiej MPU w nowelizacji lokalnych przepisów planistycznych może tylko...

Na miejsce premiery swojej nowej książki „Mein Gott, jak pięknie” i jednocześnie pierwszego spotkania autorskiego Filip Springer wybrał Bydgoszcz. Dlaczego? Jak sam napisał we wpisie na swoim profilu na Facebooku: Bydgoszcz jest arcyfajna i w dodatku ważna dla tej książki z kilku powodów. To tutaj znajdowała...

Wnioski stowarzyszenia Bydgoski Ruch Miejski do MPZP „Osowa Góra – Kobaltowa”: 1. Przeznaczenie terenu: teren produkcyjny, składów i magazynów z dopuszczoną zabudową usługową; zakaz wznoszenia obiektów mieszkalnych oraz z przeznaczeniem na stały pobyt ludzi; zakaz lokalizowania wielkopowierzchniowych obiektów handlowych o powierzchni przekraczającej 2000 m2 sprzedaży (m.in. w...

Przeanalizowaliśmy otrzymany w ramach prac Zespołu ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego plan poszerzenia Strefy Płatnego Parkowania, a dnia 16 lutego 2023 złożyliśmy w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej pismo w którym wyraziliśmy nasze uznanie dla ogromu pracy włożonej w ten projekt, wraz z listą uwag i proponowanych usprawnień. Treść pisma przedstawiamy poniżej.
Miasto Bydgoszcz w grudniu 2022 przyjęło zaktualizowane studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Bydgoszczy. Niestety, ten najważniejszy dla ładu przestrzennego miasta dokument zawiera wiele rozwiązań, których realizacja może być bardzo niekorzystna dla miasta. Umieszczanie tylu możliwych do zaplanowania dróg, wszystkich dodatkowych jezdni przy istniejących ulicach, w najmniejszym stopniu nie uzasadnionych ekonomicznie przy jednoczesnym ograniczaniu planowania inwestycji w sieć tramwajową mocno nas niepokoi. Przygotowaliśmy listę kilku takich zaplanowanych rozwiązań, które w przypadku budowy trwale zaszkodzą mieszkańcom lub są oparte na nieprawdziwym już współcześnie założeniu dominacji funkcji samochodowej w mieście. Zachęcamy wszystkich do śledzenia działań miasta – im we wcześniejszej fazie zaczniemy protestować, tym większą szansę mamy na modyfikację projektu. Liczymy że ta krótka lista skłoni do refleksji zarówno nad konkretnymi rozwiązaniami jak i wizją rozwoju miasta.