Aktualności

Stowarzyszenie otrzymało od rodziców uczniów Szkoły Podstawowej nr 66 niepokojącą wiadomość, dotyczącą dojeżdżania uczniów z osiedla Eskulapa do szkoły. Postanowiliśmy przyjrzeć się tej sprawie.
Stare Miasto Krakowa jest znanym celem podróży turystów z całego świata. Duży ruch pieszy i rowerowy sprawia, że Śródmieście jest bogate w rozwiązania infrastrukturalne przyjazne przede wszystkim niemotoryzowanym użytkownikom.
Podczas naszych podróży w poszukiwaniu dobrych praktyk w projektowaniu przyjaznej przestrzeni odwiedziliśmy nie tylko miasta znane z dobrej przestrzeni, ale również te mniej oczywiste. Były już propozycje z Chojnic i Chełmna, czas na Jelenią Górę.
Wszyscy jesteśmy pieszymi, czyli kim? Wędrowcem, turystą, piechurem, hajdukiem, a przede wszystkim człowiekiem, bo bądźmy szczerzy, nawet najwytrwalsi kierowcy bywają pieszymi. Jak widać, jest to bardzo duża grupa ludzi, która reprezentuje różne potrzeby i właśnie o nich chcemy powiedzieć.
Berlin to jedna z największych metropolii w Europie. Zamieszkuje ją ponad 3 miliony osób - oznacza to kilka milionów celów podróży oraz kilka miliony potrzeb związanych z codziennymi podróżami.
Zakończył się długo oczekiwany remont ulicy Wyzwolenia na Starym Fordonie. Jednocześnie na fordońskim rynku powstało nowe przejście dla pieszych i zniknęły barierki dzielące rynek.
We wrześniu spotkaliśmy się z Dyrekcją oraz Radą Rodziców SP 61 na Górzyskowie. Rozmawialiśmy o najbardziej nurtujących problemach dzieci chodzących pieszo do szkoły.
John Lennon przy białym fortepianie śpiewa „Imagine all the people sharing all the world”. No właśnie, czy może być tak, że ludzie będą dzielić się ze sobą światem? Holendrom najwidoczniej spodobała się ta idea, zaczęli więc od ulic.
Piesi zaliczani są do tzw. niechronionych uczestników ruchu drogowego. Realia pokazują jednak, że pieszy na drodze jest nie tylko niechroniony fizycznie, ale i instytucjonalnie – osamotniony, zdany sam na siebie.