21 kw. Oto społeczna propozycja dostosowania Ronda Jagiellonów dla wszystkich potrzebujących!
zatoka autobusowa wystarczająca dla autobusów nocnych
Usytuowanie przejścia na samym końcu peronów ma wiele plusów:
wprowadzenie drogi rowerowej umożliwiającej dojazd do infrastruktury na ul. Konarskiego oraz budynków UKW i Collegium Medicum UMK
Dodatkowe przejścia, obok podziemnych, robią już wszystkie duże miasta: Warszawa (Rondo Dmowskiego), Gdańsk (Dworzec Główny) czy Wrocław (Świdnicka). Czas również na Bydgoszcz!
Przykłady miast, które tworzą przejścia dla pieszych w miejscach, w których są już tunele, schody czy windy można mnożyć.Przejścia dla pieszych są często szybsze, ale i bardziej niezawodne niż windy. Z kolei ze schodów nie każdy może korzystać. Czas zrozumieć, że piesi czy rowerzyści nie powinni być już traktowani drugorzędnie.
Czy nasze miasto rozwiąże problemy, które powstały kilkadziesiąt lat temu czy je utrwali?
Czy potraktuje swoich mieszkańców równo, nie spychając na łaskę i niełaskę wind osób niepełnosprawnych, starszych czy matek z dziećmi?
My jesteśmy przekonani, że miasto traktując równo swoich mieszkańców, rozwiąże problemy sprzed lat i ucywilizuje tę okolicę.
Dlatego zachęcamy do wzięcia udziału w konsultacjach społecznych, a władze Miasta do dostosowania swojej koncepcji do potrzeb wszystkich mieszkańców.
Szczegóły konsultacji są dostępne tutaj: https://www.bydgoszcz.pl/aktualnosci/tresc/dostepne-i-bezpieczne-rondo-jagiellonow-czas-na/