Chodniki dla pieszych, jezdnie dla aut – propozycje

Zmorą bydgoskich ulic są miejsca postojowe wyznaczone na chodnikach. Wielokrotnie miejsca dla samochodów wyznaczane są na chodniku, nawet w przypadkach gdy jezdnia jest na tyle szeroka, że miejsca postojowe zmieszczą się na jezdni.

Kilka takich przypadków przedstawiamy poniżej:

Ulica Kołłątaja

Jednokierunkowa ulica o jezdni szerokości 7 m. Pomimo tak dużej przestrzeni zarządca drogi wyznaczył miejsca postojowe częściowo na chodnikach pozostawiając pieszym jedynie absolutne minimum wymagane prawem (1,5 m). Równocześnie samochodom zostawiono pas ruchu o szerokości 4,9 m (!). Dla porównania szerokość pasa ruchu na autostradzie to 3,75 m. Efekt jest taki, że piesi (w tym ci na wózkach i z wózkami) muszą przeciskać się między samochodami a śmietnikami, podczas gdy sporo przestrzeni marnuje się na pasie dla samochodów.

Ulica Konarskiego

Jednokierunkowa ulica o szerokości pasa ruchu 4,1-5,1 m. Pomimo szerokości znacznie przekraczającej przepisowe wymiary miejsca postojowe i tak wyznaczone są częściowo na chodnikach.

Nieracjonalne rozmieszczenie miejsc postojowych wydają się zauważać sami kierowcy, którzy parkują na jezdni ignorując oznakowanie. Dziękujemy! 🙂

 

Ulica Mikołaja Reja

Podobnie sytuacja wygląda na niedalekiej ulicy Mikołaja Reja:

Interwencja

W lipcu wysłaliśmy zaadresowane do Zastępcy Prezydenta Bydgoszczy Mirosława Kozłowicza pismo z prośbą o przeniesienie miejsc postojowych z chodników na jezdnie na wyżej wymienionych ulicach. Otrzymaliśmy odpowiedź, w której prezydent częściowo przychyla się do naszych postulatów co bardzo nas cieszy. Brawo Panie Prezydencie! Czekamy na realizację 🙂

Odpowiedź Zastępcy Prezydenta Mirosława Kozłowicza:

Przykładowe inne ulice w śródmieściu:

  1. Aleja Ossolińskich
  2. Sienkiewicza
  3. Kościuszki
  4. Piotrowskiego
  5. Mazowiecka
  6. Kopernika
  7. Asnyka
  8. Kwiatowa
  9. Pomorska
  10. Matejki
  11. Chopina
  12. Śląska
  13. Kaszubska
  14. Lipowa