28 sie Chodniki dla pieszych, jezdnie dla aut – propozycje
Zmorą bydgoskich ulic są miejsca postojowe wyznaczone na chodnikach. Wielokrotnie miejsca dla samochodów wyznaczane są na chodniku, nawet w przypadkach gdy jezdnia jest na tyle szeroka, że miejsca postojowe zmieszczą się na jezdni.
Kilka takich przypadków przedstawiamy poniżej:
Ulica Kołłątaja
Jednokierunkowa ulica o jezdni szerokości 7 m. Pomimo tak dużej przestrzeni zarządca drogi wyznaczył miejsca postojowe częściowo na chodnikach pozostawiając pieszym jedynie absolutne minimum wymagane prawem (1,5 m). Równocześnie samochodom zostawiono pas ruchu o szerokości 4,9 m (!). Dla porównania szerokość pasa ruchu na autostradzie to 3,75 m. Efekt jest taki, że piesi (w tym ci na wózkach i z wózkami) muszą przeciskać się między samochodami a śmietnikami, podczas gdy sporo przestrzeni marnuje się na pasie dla samochodów.
Ulica Konarskiego
Jednokierunkowa ulica o szerokości pasa ruchu 4,1-5,1 m. Pomimo szerokości znacznie przekraczającej przepisowe wymiary miejsca postojowe i tak wyznaczone są częściowo na chodnikach.
Nieracjonalne rozmieszczenie miejsc postojowych wydają się zauważać sami kierowcy, którzy parkują na jezdni ignorując oznakowanie. Dziękujemy! 🙂
Ulica Mikołaja Reja
Podobnie sytuacja wygląda na niedalekiej ulicy Mikołaja Reja:
Interwencja
W lipcu wysłaliśmy zaadresowane do Zastępcy Prezydenta Bydgoszczy Mirosława Kozłowicza pismo z prośbą o przeniesienie miejsc postojowych z chodników na jezdnie na wyżej wymienionych ulicach. Otrzymaliśmy odpowiedź, w której prezydent częściowo przychyla się do naszych postulatów co bardzo nas cieszy. Brawo Panie Prezydencie! Czekamy na realizację 🙂
Odpowiedź Zastępcy Prezydenta Mirosława Kozłowicza:
Przykładowe inne ulice w śródmieściu:
- Aleja Ossolińskich
- Sienkiewicza
- Kościuszki
- Piotrowskiego
- Mazowiecka
- Kopernika
- Asnyka
- Kwiatowa
- Pomorska
- Matejki
- Chopina
- Śląska
- Kaszubska
- Lipowa